Bezsenność

Ciągłe niewyspanie i stres prowadzą do przedwczesnej starości. Sen to nie tylko odpoczynek, to regularne, zasadnicze ozdrowienie organizmu. Dlatego nie bagatelizuj naszych rad. Pozwolą Ci one na pokonanie bezsenności i nauczą się odprężać.

Zarezerwuj pół godziny czasu, w ciągu dnia, na terapię Su Jok, najlepiej zawsze o tej samej porze, np. wieczorem.

Gdzie znajdują się punkty odpowiadające, których stymulacja pomoże Ci w walce z bezsennością?

Są to punkty odpowiadające potylicy, szyi, szyszynce, nerkom, splotowi słonecznemu (rys. 110-112) oraz punkty energetyczne powierzchni Yin dłoni i stopy ( patrz rys. 53 i 55).

Rys. 110. Obszary odpowiadające potylicy, szyjnemu odcinkowi kręgosłupa i szyszynce
Rys. 111. Punkty odpowiadające nerkom
Rys. 112. Punkt odpowiadający splotowi słonecznemu

Jak powinieneś oddziaływać na te punkty?

Aby całkowicie się rozluźnić, zapomnieć o wszystkich problemach, uwolnić się od nieustającego potoku myśli, powinieneś ogrzać punkty energetyczne do momentu wystąpienia przyjemnego ciepła w dłoniach.

Następnie wykonaj palcami lekki masaż miejsc odpowiadających potylicy i nerkom. Dobrze jest wykonać masaż miejsca odpowiadającego szyjnemu odcinkowi kręgosłupa. W punktach najbardziej bolesnych na tych obszarach, możesz umieścić nasiona i masować te punkty 3-5 minut. Pozwoli Ci to położyć się spać z uczuciem całkowitego odprężenia.

Jeżeli mimo to nie uda Ci się zasnąć, możesz nałożyć na podstawę dużego palca wcześniej przygotowaną gumkę elastyczną. Owiń ją niezbyt mocno wokół palca (rys. 113). Po 5-10 minutach powinno pojawić się uczucie lekkiego zmęczenia, lekkiej senności i wtedy gumkę należy z palca zdjąć.

Rys. 113. Terapia przy pomocy gumki elastycznej